גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

מחזמר

המחזמר - מאפלה לאור גדול

ארכיון תאריך: 31 אוקטובר 2018 - 3 נובמבר 2018

תרגום לרוסית

משך: שעה ו-45 דקות

המחזה מתאר את סיפורו של צעיר יהודי אידיאליסטי בשם סמואל, מביתו במערב אירופה של לפני המלחמה ועד למחנות ההשמדה הנאצים, ולבסוף לארץ ישראל שם הוא נפגש מחדש עם רבקה אהובתו ומנסה לאחות את השברים בחייו. סמואל שרד את השואה אך הוא עדיין זוכר את אותו יום נורא כילד שבו סירב לשים את הטלאי הצהוב על בגדיו... אביו נורה אל מול עיניו בעודו מנסה להגן עליו והוא נקרע מאת אימו ברגע שירדו מהרכבת למחנה אושוויץ. אימו נשלחת לתאי הגזים והוא נשלח לקיעקוע באותו הזמן כמו הילדה שעמדה מאחוריו בתור, רבקה.

סמואל בוגר ונהפך לבחור צעיר ומלא אומץ ותושייה. לאחר המלחמה ב-1947 הוא מארגן אוניית מעפילים בלתי חוקית לארץ ישראל שם הוא מתאחד עם רבקה. במהלך ההפלגה הם פוגשים במויישה, רבקה ואולג הקטן, ישראל ואהרון, כולם ניצולים בעלי סיפורים ייחודיים ומעוררי השתאות.

לבסוף הם מגיעים לארץ ומתגוררים יחד בקיבוץ, שם הם לומדים לעבד את אדמת הארץ. סמואל ורבקה מתחתנים אך למרבה הצער במהלך החתונה הקיבוץ מותקף. לאחר ימים אחדים, הגברים נשלחים למלחמה ורבקה נותרת הרה לבדה בקיבוץ. לידתה של בתם של סמואל ורבקה, מתרחמ שת באותו היום שבו התגשם חלומו של העם היהודי במשך אלפי שנים, מדינת ישראל. 





המחזמר הנצחי, ההיסטורי ומעורר ההשראה, מועלה בגרסתו המקורית, כהצדעה לחגיגות ה-70 שנה למדינת ישראל. המפיקים בחרו להציג את המחזמר "על הדבש ועל העוקץ" בארץ ישראל, כמופע המסמל את לב ליבו של העם היהודי ובהשראת הסיפור ההירואי. בשנת 1991, שני מדריכי תנועת נוער יהודיים מצרפת קיבלו על עצמם אתגר ללמד את החניכים שלהם על השואה. יוצרי המחזמר, ברנארד ביתן ולורן בן טטה, חשבו שהתיאטרון הוא הבמה האידאלית להגשמת שאיפותיהם ללימוד לקחי השואה. הם רקמו יחדיו טרגדיה, סיפור אהבה נוגע ללב, מסע היסטורי וסיפורי גבורה ושזרו אותם באהבה עמוקה ובמסירות לכדי מחזמר המספר על אמונתו ותקוותו של העם היהודי. הם קראו למחזמר Le Sel et le Miel (על הדבש ועל העוקץ). סיפור האהבה המוזיקלי, ההיסטורי והסוחף, התחיל את דרכו בקהילה המקומית, צבר אהדה רבה והפך להצלחה בינלאומית עטורת שבחים.

Le Sel et le Miel יצא לסיבוב הופעות ברחבי צרפת ואירופה ושבה את לבותיהם של יותר מ-000 200 צופים במשך למעלה מעשר שנים. המחזמר מילא את התיאטראות היוקרתיים ביותר באירופה: האולמפיה בפריז, הסירק רויאל בבריסל והאופרה בג'נבה. הגרסה העיברית מהווה המשך טבעי להפקה המרגשת. הנרטיב המוזיקלי, המתקיים בנקודת מפנה היסטורית בחיי העם היהודי, עוקב אחרי סיפורם של סמואל ורבקה, החל מפגישתם כילדים על רקע הזוועה והייאוש של מחנה המוות אושוויץ, דרך מאבקם לשקם את חייהם במסירות ובעקישות. בהיותם רדופים על-ידי זיכרונות וחוששים מאתגרי העתיד, נצטלבה דרכם של השניים על סיפונה של ספינת מעפילים דברכם לארץ אחרי המלחמה. בהגיעם כפליטים לארץ, הם החלו לבנות במאמץ עילאי את חייהם החדשים, התיידדו והתאהבו זה בזו, אהבה שפרחה באווירה של תקווה לתקומה ולהתחדשות במדינה שלהם. בתום המלחמה, הסיפור משלים מעגל היסטורי מרגש עם לידת ביתם, ולבסוף הקמת מדינתם, מדינת ישראל. המחזמר Le Sel et le Miel הוא סיפור אהבה ותקווה פואטי, הקורא לשמר את הזיכרון מאבקם וחלומם של אלה ששרדו והמשיכו. 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter