גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

ליאוניד פטשקה ומשפחת קרלינג משבדיה

ארכיון תאריך: 2 אוגוסט 2018 - 5 אוגוסט 2018

משך: שעתיים

דרייב, ג'אז ודיקסילנד! 
למוסיקה טובה באמת, רוצים להקשיב עוד ועוד. ואם אתם כבר מכירים את היצירות של «משפחת קרלינג», אז בודאי שלא תהיו  מופתעים,  שליאוניד פטשקה שוב הזמין את הקבוצה המדהימה הזאת משוודיה להופיע בישראל. «משפחת קרלינג» זו להקת ג'אז עם דרייב מיוחד, שיגרום לכם לחייך ולהתמלא במצב רוח נפלא. את המוזיקה שלהם רוצים לשמוע בלי סוף. בנוסף, זהו גם מופע נהדר, מבריק ומהנה. ליאוניד פטשקה, הפסנתרן  המפורסם של הג'אז בישראל, בהופעתו  האחרונה  המשותפת עם «משפחת קרלינג» הפתיע את הציבור כי פעל לא רק כמוזיקאי אלא גם... כלהטוטן. אפשר להיות בטוח לגמרי, שגם בהופעות הקרובות בישראל באוגוסט 2018, יהיו הפתעות מיוחדות לצופים.
 
עם זאת, סיפורה של «משפחת קרלינג» עצמה הוא מדהים. זו חברה משפחתית מוצלחת - אנסמבל «משפחת קרלינג» - שנוצרה ב-1982 על ידי אב המשפחה בשם הנס בעיר השבדית גטבורג. הם התחילו עם עיבודים של מוזיקאים מפורסמים בתחום הג'אז המסורתי ודיקסילנד - להקת ג'לי רול מורטון, “King Olivers Creole Jazzband”, “Louis Armstrong's Hot Five”, “Bix and his Gang”. כבר בשנת 1984, הם התחילו להופיע בשידורי רדיו וטלוויזיה גם בשוודיה וגם במדינות אירופאיות אחרות, ובאותה שנה הקליטו את תקליט הויניל הראשון שלהם "I Lost My Heart In Dixieland" - "איבדתי את לבי בדיקסילנד" .
 
במהירות רבה הם זכו להכרה בינלאומית והתחילו להופיע. «משפחת קרלינג» הופיעה ב - “Stockholm Jazz & Blues Festival”, כבשה את  "תיאטרון הפלדיום" בלונדון, ובמות  ידועות אחרות, הלהקה  נסעה להופעות  כמעט בכל אירופה. במשך הזמן «משפחת קרלינג» התחילה להרחיב את הסגנונות המוזיקליים שלה, מדיקסילנד לסגנונות אחרים כמו סווינג, דו-בופ וג'אז של שנות ה-60.
 
האנסמבל מורכב מ: הורים - הנס ואיינה  וילדיהם: האחיות – גרדה וגונחילד  והאחים - מקס ואולף. כל ילדי משפחת קרלינג היו חברים מילדותם באנסמבל המשפחתי, שכל אחד מהם היה מנגן על כלים רבים.
גרדה - מנגנת בפסנתר, טרומבון סקסופון.
מקס - בקלרינט, סקסופון וכינור. מלבד המוזיקה, הוא גם מקצוען באומנויות הקרקס ועוסק בהוראת אומנויות הקרקס,  וגם מנהל את המוזיאון הלאומי השבדי של  הקרקס.
אולי זו הסיבה שמה שמתרחש  על הבמה לעיתים דומה לקרקס.
אולף -  להפליא, מפרש את אופן הביצוע של מתופפים מתחילת המאה ה-20.
אם המשפחה - איינה - מנגנת בבנג'ו וגיטרה.
והאב הנס - מעשיר את ההופעות בסולואים היפים של חצוצרתו.
ולבסוף, גונחילד - מנגנת בטרומבון, חליל, חצוצרה, נבל, פסנתר, קונטרבס, חמת חלילים, סקסופון, אבוב, וכלים נוספים.  קל יותר לומר על מה היא לא מנגנת.
בנוסף לנגינה על כלים רבים, היא שרה, רוקדת סטפס, מנצחת על תזמורת קאמרית ומנהלת את אנסמבל «משפחת קרלינג». היא סיימה קונסרבטוריון בכיתת נבל, מאז 1985 היא קיבלה מלגה על שמו של לואי ארמסטרונג. וכתוצאה מכך גונחילד הפכה לסמל, והיא הכוח המניע העיקרי כמו גם כוכבת הלהקה.
 
גונחילד יוצרת על הבמה, דימוי מסוגנן לשנות ה-30: מבריק, סקסי, מיוחד ובלתי נשכח. המחזה מדהים ביותר -  בלונדינית אלגנטית, מנגנת על החצוצרה במיומנות ובאותו זמן מתופפת סטפס ברגליה! או מנגנת  על שלוש חצוצרות בו-זמנית! נראה כי זה בלתי אפשרי, אבל גונחילד אולי יחידה בעולם שיודעת לעשות זאת. וכל זה גם בדרייב מטורף - יש לגונחילד אופי חם וזוהר, שלא מתאים לילידת הצפון הקר. היא ״ אילפה״ גם מכשיר גברי מסורתי - טרומבון, והצלילים הצרודים שלו בשילוב עם הבלונדינית העליזה יוצרים  אפקט מדהים.
 
בהופעותיהם, הנגנים מדביקים את הצופים בקלילות, כייף, יחס מוסיקלי חיובי ומיוחד. אך בלתי אפשרי לתאר  במלים את האנרגיה האינסופית... הרבה יותר טוב לראות ולשמוע את ההופעה החיה של המוזיקאים  הקסומים ששמם «משפחת קרלינג» .

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter